سوالات استخدامی مهندسی برق

دانلود سوالات استخدامی رشته مهندسی برق

مهندسی برق

این مجموعه كامل برای آمادگی هر چه بیشتر داوطلبان آزمونهای استخدامی گرایش های مهندسی برق می باشد. قطعا مطالعه نمونه سوالات استخدامی ادوار گذشته کلید طلایی موفقیت کارجویان در آزمون های استخدامی می باشد.‏

ما با استفاده از چندین منبع مختلف و ‏گردآوری آنها در یك بسته واحد سعی كرده ایم كاملترین مجموعه سوالات استخدامی مهندسی برق را به عنوان یک منبع جامع و کامل برای کلیه آزمون های استخدامی نهاد ها ، دستگاه ها ، وزارت خانه ها و …. گردآوری کنیم تا به کاربران عزیز نت داکیومنت جهت دانلود و مطالعه به صورت کاملا رایگان ارائه نماییم.

این مجموعه حاوی تمامی هر آنچه شما داوطلب گرامی برای هر آزمون استخدامی که به عنوان رشته برق ‏در آن قصد شرکت را دارید می باشد.‏

همانطور که می دانید این روزها خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاهی تمایل بیشتری به استخدام سازمان های دولتی می باشند.

مطالعه سوالات آزمون های سال های گذشته آزمون های استخدامی جهت آشنایی با نحوه طراحی و سطح دروس امتحانی می تواند موجب افزایش شانس قبولی داوطلبان شود. از همین رو گروه آموزشی نت داکیومنت کاملترین مجموعه سوالات تخصصی استخدامی مهندسی برق را در یک بسته جامع آموزشی بی رقیب گرداوری نموده است.

 

مهندسی برق

 

معرفی اجمالی رشته برق

در تمام پیشرفت های جدید تکنولوژیکی، تکنولوژی و علم به هم میرسند.‏ رشته برق در آغاز با مكانيك همراه بود و الكترو مكانيك خوانده مي شد، اما با گسترش و تعمیق روز افزون آن، اینک از رشته ی برق جدا شده و به عنوان رشته ای مستقل مطرح ‏است.‏

رشته ی مهندسی برق رشته ای است که در آن نوآوری و خلاقیت حرف اول را میزند. ‏مهندسی برق یکی از مشاغل مهم و کلیدی صنعت برق و مخابرات به شمار می رود. انرژی یکی از مهم ترین ‏سرمایه های هر کشور به حساب می آید. در میان آنها نیز انرژی برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا ‏جایی که میزان تولید و مصرف آن در بخش تولید از شاخص های رشد اقتصادی کشورها محسوب می شود.‏

يكي از بهترين تعريف هايي كه از مهندسي برق شده است اين است كه محور اصلي فعاليت هاي مهندسي برق تبديل يك سيگنال به سيگنال ديگر است. كه البته اين سيگنال ممكن است شكل موج ولتاژ يا شكل موج جريان و يا تركيب ديجيتالي يك بخش از اطلاعات باشد.

مهندسی برق در دانشگاه های ایران به ۵ گرایش تقسیم شده است که عبارت اند از:

۱- گرایش قدرت

۲- گرایش الکترونیک

۳- گرایش مخابرات

۴- گرایش کنترل

۵- گرایش مهندسی پزشکی

 

بازار کار رشته مهندسی برق

دانش آموختگان اين رشته مي توانند در زمينه هاي طراحي ساخت بهره برداري نظارت نگهداري مديريت و ‏هدايت عمليات سيستم ها عمل نمايند. ‏اگر قصد شرکت در آزمون های استخدامی رشته مهندسی برق را دارید به این نکته توجه داشته باشید که از عوامل موفقیت در این رشته توانایی انجام کارهای عملی می باشد، بنابراین مهارت در این زمینه تعیین کننده ادامه مسیر شما خواهد بود.

مهندس برق با توجه به گرایش های تحصیلی خود می توانند در نیروگاه ها، انواع کارخانجات (سیمان، خودروسازی، ذوب آهن و…)، سازمان های حوزه مخابراتی، صنایع نظامی و دفاعی و …در بخش دولتی یا خصوصی مشغول به کار شود.

البته بنا به گفته متخصصان زمینه های زیادی برای کارآفرینی در شغل مهندسی برق و راه اندازی کسب و کار مستقل وجود دارد که یک مهندس برق توانمند و ماهر می تواند با بررسی و شناخت نیازهای کشور در حوزه صنعت برق و مخابرات، در جهت رفع آنها اقدام کند.

در خصوص میزان استخدام مهندس برق در کشور آمار و اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما با توجه به اهمیت زیاد و رو به رشد بودن این صنعت در کشور پیش بینی می شود روند استخدام مهندسان برق رو به افزایش بوده و به نسبت سایر مشاغل بازار کار خوبی داشته باشد. البته این به شرطی است که افراد جویای کار، افرادی توانمند و متخصص باشند.

 

مهندسی برق

 

سوالات استخدامی رشته مهندسی برق

از آنجایکه آزمون های استخدامی کشور رشته مهندسی برق همیشه استقبال زیادی به خود دیده است و داوطلبانی که می خواهند در این آزمون موفقیت خروجی تلاش آنها باشد تهیه و مطالعه یک منبع مناسب، بسیار مهم می باشد و به همین علت تصمیم گرفتیم یک مجموعه فوق العاده را برای شما عزیزان تدارک ببینیم.

یکی از بهترین و معتبرترین منابع آزمون های استخدامی ؛ اصل دفترچه سوالات ادوار گذشته است. مطمئنان با مطالعه این سوالات علاوه بر درک صحیح از نحوه ی طراحی سوالات ، دید جامعی نسبت به سوالات مطرح شده خواهید داشت و مطمئنا داشتن نمونه سوالات ادوار گذشته کمک شایانی در قبولی شما خواهد کرد.

مجموعه ی فوق محتویات بسیار مورد نیاز را در خود جای داده است ، تا داوطلبان قادر باشند با قدرت بالایی در آزمون های استخدامی شرکت نمایید. این ممجموعه کاملترین مجموعه از سوالات استخدامی ادوار گذشته و همچنین سوالات تالیفی آزمون های مختلف رشته برق می باشد که تنها فقط در سایت نت داکیومنت به صورت یک مجموعه کامل ارائه می شود. مطمئن باشید نظیر این گونه مجموعه سوالات را در سایر سایت ها کمتر شاهد خواهید بود.

سوالات استخدامی مهندس برق وزارت نیرو عنوان مجموعه ای است که داوطلبان آزمون استخدامی وزرات ‏نیرو می توانند آنرا در این بخش از وبسایت نت داکیومنت دریافت نمایند.این مجموعه شامل آزمون تخصصی ‏رشته شغلی مهندس برق می باشد.‏
گروه آموزشی نت داکیومنت مفتخر است با آرزوی موفقیت شما ؛ این مجموعه مفید را در اختیار داوطلبان قرار داده و کیفیت این سوالات را تضمین می کند.


گروه آموزشی نت داکیومنت ؛ در تلاش است با گردآوری کلیه سوالات استخدامی دستگاه ها و نهادهای دولتی موجود ، گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف والایی مانند کمک به داوطلبان این آزمون های استخدامی بردارد. همه ساله افراد زیادی از طریق شرکت و قبولی در این آزمون ها ، وارد بازار کار می شوند و مطمئنان مطالعه این سوالات استخدامی نقش مهمی در موفقیت آن ها داشته است.


 

محصولی که دریافت خواهید کرد اصل دفترچه سوالات تخصصی رشته مهندسی برق است که شامل:


آزمون استخدامی شرکت ملی گاز رشته برق (الکترونیک) مقطع کاردانی ۱۰۰ سوال
آزمون استخدامی شرکت ملی گاز رشته برق الکترونیک(کنترل) مقطع کارشناسی ۱۰۰ سوال
آزمون استخدامی شرکت ملی گاز رشته برق قدرت مقطع کارشناسی ۱۰۰ سوال
آزمون استخدامی شرکت ملی گاز رشته برق (الکترونیک) مقطع کاردانی ۶۰ سوال
آزمون استخدامی شرکت ملی گاز رشته برق قدرت مقطع کاردانی ۶۰ سوال
آزمون استخدامی شرکت ملی گاز رشته برق (کنترل،الکترونیک) مقطع کارشناسی و بالاتر ۶۰ سوال
آزمون استخدامی شرکت ملی گاز رشته برق قدرت مقطع کارشناسی و بالاتر ۶۰ سوال
مجموعه ۸۰۰ پرسش و پاسخ آزمون های استخدامی برق با پاسخنامه تشریحی
مجموعه ۸۰۰ پرسش و پاسخ اپراتوری پست های توزیع و انتقال با پاسخنامه تشریحی
آزمون استخدامی پیمانی وزارت آموزش و پرورش رشته هنرآموز برق ۵۵ سوال
آزمون استخدامی شرکت ملی گاز رشته مهندسی برق (کنترل،الکترونیک،ابزار دقیق مقطع کارشناسی ۶۰ سوال
آزمون استخدامی پیمانی وزارت آموزش و پرورش رشته هنرآموز تاسیسات ۵۵ سوال
آزمون استخدامی وزارت نفت رشته مهندسی برق ۵۵ سوال

مجموعه سوالات تخصصی استخدامی مدار الکتریکی ۱ و ۲    ۱۱۰ سوال
مجموعه سوالات تخصصی استخدامی بررسی سیستم قدرت۱    ۱۲۵ سوال
مجموعه سوالات تخصصی استخدامی الکترونیک ۱ و ۲        ۱۳۲ سوال
مجموعه سوالات تخصصی استخدامی سیستم های کنترل خطی     ۱۲۰ سوال
مجموعه سوالات تخصصی استخدامی تجزیه و تحلیل سیستم ها     ۱۳۰ سوال
مجموعه سوالات تخصصی استخدامی سیستم های کنترل صنعتی  ۱۳۰ سوال
مجموعه سوالات تخصصی استخدامی مدار منطقی ۱۷۰ سوال

 

توجه : این مجموعه سوالات برای تمامی آزمونهای استخدامی مربوط به مهندسی برق قدرت بسیار مفید می باشد

توجه : بعضی از سوالات فاقد پاسخ نامه اند .


گروه آموزشی نت داکیومنت[سامانه ملی تحقیقات و مقالات دانشگاهی] ؛ هرآنچه یک دانشجو میخواهد…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *