سوالات استخدامی

دانلود سوالات استخدامی رشته مهندسی شیمی

مهندسی شیمی

نت داکیومنت ، سامانه ملی تحقیقات و مقالات دانشگاهی کشور جهت کمک بيشتر به داوطلبان متقاضي اشتغال ، ‏سوالات رشته مهندسی شیمی را جمع آوري و عرضه کرده است.‏

همانطور که می دانید این روزها خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقمند به استخدام در سازمان ها ، وزارتخانه ها و نهادهای دولتی می باشند.

 اين مجموعه  به عنوان کامل ترين بانک نمونه سوالات تخصصي استخدامي رشته شيمي و مهندسي شيمي که شامل سوالات مهم و پرتکرار آزمون های استخدامی مربوط به شرکت نفت ، وزارت نيرو ، استانداري ، شهرداري ، بانک ها ، سازمانها ‏و وزارتخانه ها می باشد ، از نظر فنی یک مجموعه کامل و منحصربه  فرد است  که به صورت يکجا و در پکيج ويژه ای براي دانلود در سایت نت داکیومنت ؛ مرجع دانلود سوالات استخدامی قرار گرفته است.

مطالعه سوالات آزمون های سال های گذشته مهندسي شيمي جهت آشنایی با نحوه طراحی و سطح دروس امتحانی می تواند موجب افزایش شانس قبولی داوطلبان شود. از همین رو گروه آموزشی نت داکیومنت این مجموعه را در یک بسته جامع آموزشی بی رقیب قرار داده است. شما ميتوانيد با مطالعه  سوالات استخدامی ادوار  گذشته رشته شيمي و مهندسي شيمي در هر آزمون استخدامي به راحتي از رقيبان خود پيشي بگيريد.

 

سوالات استخدامی

 

معرفی اجمالی رشته مهندسی شیمی

در مهندسي شيمي تفاوت بسياري بين معناي ظاهري و درون مايه ي رشته وجود دارد. يک مهندس شيمي قبل از شيمي دان بودن در مرحله ي اول يک مهندس است. مهندسي شيمي يکي از رشته هاي مهندسي است و به هيچ وجه نميتوان آن را يکي از گرايش هاي رشته ي شيمي دانست. تکنولوژي مهندسي شيمي به کوششهاي اوليه انسان براي استفاده از مواد خام طبيعي برمي گردد.

مهندسي شيمي که ترجمه کامل آن از زبان انگليسي  مهندسي صنايع شيميايي است، تا اوايل قرن بيستم به عنوان يک حرفه شناخته نشده بود. در نيمه دوم قرن نوزدهم و به مرور زمان با توسعه صنايع شيميايي، احتياج به اشخاصي که در زمينه فرآيند هاي شيميايي تعليم يافته باشند، احساس گرديد.

اين رشته در واقع جدا شده از مهندسي مکانيک است؛ وظايف انحصاري که امروزه در دنيا به عهده  مهندسان شيمي گذاشته شده است، در اصل در ابتدا بر عهده مهندسان مکانيک بوده است؛ ولي با پيشرفت و گسترش علم و فناوري به تدريج مشخص شد که در طراحي بعضي دستگاه ها که در آن عمليات جداسازي مخلوط ها و يا ترکيب شيميايي مواد صورت مي گيرد. يکي از کارهاي اصلي مهندسي شيمي طراحي و اجراي فرآيندهاي شيميايي براي تبديل مواد اوليه به کالاها و موادي ارزشمند و کاربردي است.

 به عنوان مثال در يک پالايشگاه مهندس شيمي وظيفه دارد با بررسي وضعيت موجود، بهترين فرآيند را براي تبديل مواد خام نفتي به محصولات مفيد و باارزش پتروشيمي طراحي و پياده سازي کند. يا مثلا در يک کارخانه محصولات غذايي منجمد، وظيفه نظارت و طراحي بهترين فرآيند براي استفاده از مواد اوليه در توليد محصولاتي با کيفيت در کنار کمترين هزينه و زمان، بر عهده مهندس شيمي آن کارخانه مي باشد.  رشته مهندسي شيمي در کشور ما نيز يکي از رشته هاي مهم و پرکاربرد مي باشد. چرا که ما به عنوان يک کشور نفت خيز براي استخراج، پالايش، انتقال نفت و همچنين براي تبديل نفت به مواد شيميايي نياز به تخصص مهندسين شيمي داريم.

هر کارخانه توليدي براي شروع  کارش نياز به يک مهندس شيمي دارد؛ چرا که تقريباً در تمام فرآيند هاي نوين از مواد شيميايي استفاده مي­کنند و در حقيقت رشد شگرف صنعت در قرن گذشته مديون مهندسي شيمي بوده است

مهندس شيمي فردي است که يافته هاي شيميدان ها را به صورت عملي و کاربردي درآورده و در صنايع مختلف آنها را بکار مي گيرد. در واقع مهندسي شيمي، فرآيند بکارگيري علم شيمي است.

به طور کلي گستره کار مهندس شيمي بسيار وسيع بوده و حوزه هاي مختلفي را شامل مي شود. اين تنوع را در گرايش هاي تحصيلي زيادي که در رشته مهندسي شيمي وجود دارد، مي توان تا حدي درک کرد. به همين جهت شايد نتوان تعريف جامع و کاملي از مهندسي شيمي ارائه داد. مهندس شيمي مسئوليت هاي مختلفي از مهندسي فرآيند تا مديريت کارخانه را مي تواند بر عهده بگيرد.

 

بازار کار رشته مهندسی شیمی

يکي از مزاياي رشته‌ي مهندسي شيمي اين است که گرايش‌هاي آن در مقطع کارشناسي ارشد، بسيار متنوع و گسترده است؛ به ‏طوري که حتي علم نوين نانو تکنولوژي را نيز دربرمي‌گيرد و امکان ادامه‌ي تحصيل تا دکترا در اين رشته وجود دارد.

از آنجا که صنعت نفت و گاز و پتروشيمي مهم ترين و بزرگترين صنعت در کشور ما مي باشد و به دليل ملي بودن صنعت نفت و گاز ، فعاليت در این رشته بيشتر در بخش هاي دولتي دستگاه اجرايي کشور نظير پالايشگاه هاي ملي است و همواره تعداد زيادي از مهندسان شيمي در اين صنعت استخدام مي شوند.

اما با اين حال شرکت هايي خصوصي وجود دارند که در زمينه هاي مشاوره اي به سازمان هاي دولتي خدمات ميدهند. اگر قصد کار در جايي خصوصي را داريد ميتوانيد جذب اين شرکت ها به عنوان مشاور بشويد

پس از فارغ‌التحصيلي در رشته‌ي مهندسي شيمي، امکان اشتغال در کارخانه‌هاي توليدي به عنوان مهندس توليد و شرکت‌هاي مشاور به عنوان مهندس مشاور وجود دارد. يکي از دیگر مزيت‌هاي مهندس شيمي اين است که به طور هم‌زمان مهارت مهندس مکانيک و مهندس شيمي را آموخته است و حتي مي‌تواند تمام طرح‌هاي خود را از نظر اقتصادي و بازدهي امکان‌سنجي کند. به عبارتي يک مهندس شيمي موفق هم‌زمان مي‌تواند مهندس صنايع و مکانيک خوبي باشد.

مهندس شيمي مي تواند در صنايع مختلف شامل صنايع شيميايي، غذايي، دارويي، نساجي، نفت و گاز و پتروشيمي، معدني،انرژي و تقريبا در هر کارخانه توليدي کار کند. همچنين با کسب تجربه بيشتر مي تواند به رده هاي نظارتي و مديريتي مانند ناظر توليد، مهندس طراح، مدير بخش تحقيق و توسعه يا مدير کارخانه دست يابد.

البته رقابت براي کسب بهترين موقعيت هاي شغلي در صنايع برتر کشور بسيار زياد مي باشد. بديهي است فارغ التحصيلان مهندسي شيمي که دانش، مهارت و تخصص خوبي  داشته باشند، به راحتي در بهترين محل کار و با بالاترين حقوق ها استخدام مي شوند.

مهندسی شیمی


اين مقاله را از دست ندهيد: دانلود سوالات و جزوات استخدامی علوم بانکی


سوالات استخدامی رشته مهندسی شیمی

آزمون استخدامی آموزش پرورش یکی از پر مخاطب ترین آزمونهای استخدامی کشور جهت تصدی شغل در رشته های مختلف است. بسیاری از فارغ التحصیلان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی جهت تصدی مشاغل دولتی بسیار علاقمند به شرکت در این آزمونهای استخدامی می باشند.

همان طور که قبلا نیز اعلام کردیم یکی از بهترین و معتبرترین منابع آزمون های استخدامی ؛ اصل دفترچه سوالات ادوار گذشته  است. مطمئنان با مطالعه این سوالات علاوه بر درک صحیح از نحوه ی طراحی سوالات ، نگرش جامعی نسبت به سوالات مطرح شده خواهید داشت و مطمئنا داشتن نمونه سوالات ادوار گذشته کمک شایانی در قبولی شما خواهد کرد. اکنون هم زمان با استخدامی شرکت ملی نفت ایران نمونه سوالات مهندسی شیمی این استخدامی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده ایم. امیدواریم مورد رضایت شما قرار بگیرد.این نمونه سوالات در سایر سایت ها با قیمت هایی باورنکردنی در حال فروش است. بیشتر سوالات دارای پاسخنامه کاملا تشریحی بوده و همچنین تعداد آنها بیشتر از تعدادی است که در پایین ذکر شده اند. ما به علت حجم بالای این مجموعه فقط به معرفی تعدادی از سوالات اکتفا نمودیم.

گروه آموزشی نت داکیومنت مفتخر است با آرزوی موفقیت شما ؛ این مجموعه مفید را در اختیار داوطلبان قرار دهد.


گروه آموزشی نت داکیومنت ؛ در تلاش است با گردآوری کلیه سوالات استخدامی دستگاه ها و نهادهای دولتی موجود ، گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف والایی مانند کمک به داوطلبان این آزمون های استخدامی بردارد. همه ساله افراد زیادی از طریق شرکت و قبولی در این آزمون ها ، وارد بازار کار می شوند و مطمئنان مطالعه این سوالات استخدامی نقش مهمی در موفقیت آن ها داشته است.


 

محصولی که دریافت خواهید کرد اصل دفترچه سوالات اختصاصی آزمون استخدامی مهندسی شیمی است که شامل:

 

آزمون شرکت ملی گاز  رشته شیمی و صنایع شیمی مقطع کاردانی ۱۰۰ سوال

آزمون شرکت ملی گاز  رشته مهندسی شیمی مقطع کارشناسی ۱۰۰ سوال

آزمون شرکت ملی گاز  رشته مهندسی شیمی (گاز،پالایش،طرای فرایندها،پتروشیمی) کارشناسی و بالاتر ۶۰ سوال

آزمون شرکت ملی گاز  رشته مهندسی شیمی مقطع کارشناسی ارشد ۶۰ سوال

آزمون شرکت ملی گاز  رشته شیمی کاربردی ، محض ، تجزیه مقطع کارشناسی ۶۰ سوال

آزمون شرکت های گاز استانی  شیمی (ﻛﺎرﺑﺮدي ، ﭘﺎﻻﻳﺶ ، ﭘﺘﺮوﺷﻴﻤﻲ ، ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺷﻴﻤﻴﺎﺋﻲ) مقطع کاردانی ۶۰ سوال

آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﻧﻔﺖ و ﺷﺮﮐﺖ ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ رشته مهندسی شیمی ۷۰ سوال

آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻠﯽ ﮔﺎز ﭘﺎرس ﺟﻨﻮﺑﯽ رشته مهندسی شیمی ۲۷۰ سوال

سوالات مکانیک سیالات ویژه آزمون استخدامی رشته مهندسی شیمی   ۱۹۰ سوال

سوالات انتقال حرارت ویژه آزمون استخدامی  رشته مهندسی شیمی   ۱۶۵ سوال

سوالات انتقال جرم و عملیات واحد ویژه آزمون استخدامی رشته مهندسی شیمی ۱۰۰  سوال

سوالات ترمودینامیک ویژه آزمون استخدامی   رشته مهندسی شیمی  ۲۵۰ سوال

سوالات طراحی راکتورهای شیمیایی ویژه آزمون استخدامی   مهندسی شیمی  ۱۰۵ سوال 

سوالات کنترل فرآیند ویژه آزمون استخدامی     رشته مهندسی شیمی  ۱۰۴  سوال

سوالات کاربرد ریاضیات در مهندسی شیمی ویژه آزمون استخدامی مهندسی شیمی   ۱۰۰ سوال 

 

و چندید سوالات استخدامی ادوار گذشته که در این مجموعه قرار دارند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *