سوالات استخدامی راه و ساختمان ‏

دانلود سوالات استخدامی مهندسی راه و ساختمان

مهندسی راه و ساختمان ‏

در این بخش از سایت نت داکیومنت می خواهیم شما داوطلبان عزیز آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و وزارت آموزش و پرورش را با مجموعه ای از سوالات استخدامی مهندسی راه و ساختمان ‏آشنا سازیم. یکی از روش های آشنایی با آزمون های استخدامی و نحوه طراحی سوالات استخدامی مطالعه سوالات استخدامی سال های گذشته می باشد. به جرات می توان گفت که این مجموعه به هیچ عنوان در سایر سایت های استخدامی یافت نمی شود.

دانلود سوالات استخدامی

 

معرفی اجمالی رشته مهندسی راه و ساختمان ‏

رشته مهندسی راه و ساختمان به دلیل توانایی در اجرای پروژه‌های زیر ساختی اعم از ابنیه، راه و راه آهن، پل، فرودگا‌ه، پایگاه‌های نظامی، كارخانه‌های صنعتی، سد و شبكه‌های آبیاری، اسكله، بندر سازی و تاسیسات یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای کسب و کار موفق می باشد.

هدف از این رشته تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان‌سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، برج‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و غیره مسوولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند. مهندسی راه و ساختمان ‏ از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد، مانند: سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل‌ های مخابراتی، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه، سیل و آتش و نیروگاههای برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز، در حیطه کار مهندس عمران رشته مهندسی راه و ساختمان   قرار می‌گیرد. برای آغاز تمامی پروژه‌های عمرانی به  یک مهندسی راه و ساختمان  نیاز داریم تا علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. چون اقتصادی بودن یک اصل در مهندسی راه و ساختمان است.

دانلود سوالات استخدامی عمران


مقاله مرتبط : دانلود سوالات استخدامی


بازار کار رشته مهندسی راه و ساختمان ‏

مراكز مختلفی بصورت مستقیم و غیرمستقیم در فعالیت‌های عمرانی نقش دارند كه هر یك به تناسب نوع فعالیت خود، اقدام به جذب فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی راه و ساختمان می‌كنند. وزارت‌خانه‌های مسكن و شهرسازی، راه و ترابری، جهاد سازندگی و نیرو بصورت گسترده‌تر و سایر وزارت‌خانه‌ها، اداره‌ها، سازمان‌ها و مراكز دولتی و خصوصی نظیر وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، كشاورزی، فرهنگ و آموزش عالی، بانك‌ها و … بصورت مستقیم برای كارهای عمرانی خود مثل طرح و محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا، نیاز به استخدام مهندسان عمران دارند، علاوه بر آن، شركت‌های مختلف مهندسان مشاور كه در كشور بصورت گسترده وظیفه طراحی، محاسبه و نظارت بر اجرای پروژه‌های ساختمانی را بر عهده دارند، همچنین شركت‌های ساختمانی و راه‌سازی دولتی و خصوصی كه در اجرای این طرح‌ها فعالیت دارند، تعداد كثیری از فارغ‌التحصیلان مهنـدسی راه و ساختمـان  را استخدام می‌كنند.

استخدام مهندسی راه و ساختمان  در شرکت یا سازمان ها در سمت های مختلف صورت می گیرد. در نتیجه بررسی آگهی های استخدام کشور، برخی از مهم ترین سمت های مهندسی راه و ساختمان  که مورد نظر کارفرمایان هستند، عبارتند از:

استخدام مهندس عمران، استخدام مهندسی راه و ساختمان، استخدام سرپرست کارگاه، استخدام کارشناس فنی، استخدام سرپرست دفتر فنی ، استخدام مهندس سیویل، استخدام مهندس راه و ساختمان، استخدام مهندس سازه، استخدام کارشناس سازه، استخدام کارشناس آب و فاضلاب، استخدام طراح سازه، استخدام ناظر ابنیه، استخدام ناظر، استخدام سرناظر، استخدام مهندس مشاور، استخدام مهندس طراح، استخدام کارشناس ساختمان، استخدام مهندس محاسب، استخدام ناظر مقیم، استخدام سرپرست پروژه، استخدام سرپرست نظارت، استخدام مدیر پروژه، استخدام مدیر فنی، استخدام مدیر سایت، استخدام رئیس کارگاه، استخدام کارشناس ژئوتکنیک و …

سوالات استخدامی رشته مهندسی راه و ساختمان ‏

آزمون استخدامی وزارت آموزش پرورش و دستگاه های اجرایی ، یکی از پر مخاطب ترین آزمونهای استخدامی کشور جهت تصدی شغل در رشته های مختلف است. بسیاری از جوانان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی جهت تصدی یک شغل دولتی و کارمندی با حقوقی ثابت در این اوضاع نابسامان بیکاری بسیار علاقمند به شرکت در این آزمونهای استخدامی می باشند.

یکی از بهترین و معتبرترین منابع آزمون های استخدامی ؛ اصل دفترچه سوالات ادوار گذشته  است. مطمئنان با مطالعه این سوالات علاوه بر درک صحیح از نحوه ی طراحی سوالات ، دید جامعی نسبت به سوالات مطرح شده خواهید داشت و مطمئنا داشتن نمونه سوالات ادوار گذشته کمک شایانی در قبولی شما خواهد کرد. گروه آموزشی نت داکیومنت مفتخر است با آرزوی موفقیت شما ؛ این مجموعه مفید را در اختیار داوطلبان قرار دهد.


گروه آموزشی نت داکیومنت؛در تلاش است با گردآوری کلیه سوالات استخدامی دستگاه ها و نهادهای دولتی موجود ، گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف والایی مانند کمک به داوطلبان این آزمون های استخدامی بردارد. همه ساله افراد زیادی از طریق شرکت و قبولی در این آزمون ها ، وارد بازار کار می شوند و مطمئنان مطالعه این سوالات استخدامی نقش مهمی در موفقیت آن ها داشته است.


 

محصولی که دریافت خواهید کرد اصل دفترچه سوالات اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی است که شامل:‏


‏    دستگاه های اجرایی  مهندسی راه و ساختمان  ۵۰ سوال

‏     آموزش و پرورش      مهندسی راه و ساختمان    ۵۰ سوال


گروه آموزشی نت داکیومنت  [ سامانه ملی تحقیقات و مقالات دانشگاهی] ؛  هرآنچه یک دانشجو میخواهد…

                                                  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *