سوالات استخدامی

دانلود سوالات استخدامی مهندسی متالوژی

مهندسی متالورژی

 در این بخش از سایت نت داکیومنت می خواهیم شما داوطلبان عزیز آزمون استخدامی آموزش و پرورش را با مجموعه ای از سوالات استخدامی مهندسی متالوژی آشنا سازیم. یکی از روش های آشنایی با آزمون های استخدامی و نحوه طراحی سوالات استخدامی مطالعه سوالات استخدامی سال های گذشته می باشد. به جرات می توان گفت که این مجموعه به هیچ عنوان در سایر سایت های استخدامی یافت نمی شود.

سوالات استخدامی مهندسی متالوژی

 

معرفی اجمالی رشته مهندسی متالوژی

یکی از رشته های مهندسی که میتوان گفت ترکیبی از شیمی و فیزیک وشناخت مواد مختلف و ساختار آن ها است ، مهندسی متالوژی یا ‏مهندسی مواد است.

متالورژي يا همان ريخته گري مهمترين روش ساخت و توليد قطعات صنعتي است که به عنوان علم استخراج مواد از طبیعت و فن ساخت و شکل دادن به قطعات معرفی میشود ‏و نقش مهم در صنعتي شدن و خود كفايي كشور دارد. ويژگي هاي صنعت ريخته گري كه يكي از روش هاي ساخت و توليد قطعات صنعتي است وجه تمايزات بسياري دارد كه عبارتند از امكان ساخت قطعات با اشكال بسيار پيچيده ، سهولت توليد ، سرعت بالا ، توليد قطعات بسيار بزرگ و كوچك ، ايجاد خواص مكانيكي ويژه، قيمت مناسب قطعه توليدي محدوديت شكل پذيري برخي از فلزات .

شناخت خواص، توزیع و نحوه استخراج و كاربرد مواد گوناگون در صنایع به همراه تولید مواد مركب و الكترو سرامیکها و حفاظت و شكل‌دهی آنها محدوده مهم، وسیع و پر كاربردی از دستاوردهای دانش بشری را شامل می‌گردد كه هم اكنون به عنوان دانش مهندسی مواد شناخته می‌شود.

با توجه به غنی بودن کشور به لحاظ ذخایر معدنی و نیاز مبرم به صنایع زیربنایی نظیر تولید فلزات اصلی و و مواد غیر فلزی و با وجود واحدهای صنعتی بزرگ که با سرمایه گذاری به مرحله تولید رسیده اند نظیر واحدهای تولید آهن و فولاد و سایر فلزات واحدهای نورد و شکل دادن فلزات ریخته گری- کارنجات سرامیک و کاشی و شیشه سازی و نیز با توجه به اهمیت مواد سرامیکی در صنایع الکتریکی و الکترونیکی، تربیت متخصصینی که قابلیت و کارآیی لازم را دارا می باشند می تواند قدمی بزرگ در جهت شکوفایی صنعتی و قطع وابستگی به دیگر کشورها در این زمینه مهم تخصصی باشد.

سوالات استخدامی


مقاله مرتبط :


 بازار کار رشته مهندسی متالوژی

استخدام مهندس مواد می تواند در صنایع تولید فولاد، ذوب‌آهن، صنایع خودروسازی،‌ صنایع هوا- فضا، صنایع نظامی و صنعت نفت و پتروشیمی، کارخانجات تولید قطعات فلزی ( مانند صنایع ریخته‌گری، صنایع متالورژی پودر، صنایع‌ فولادسازی‌، صنایع‌ دفاع‌، هواپیماسازی‌، کشتی‌سازی‌، تراکتورسازی‌، خودروسازی‌ و ساخت‌ قطعات‌ مختلف‌ وسایل‌ خانگی‌ از جمله‌ یخچال‌، کولر، ماشین‌لباسشویی‌، تلویزیون‌ و ضبط صوت)، صنایع ساختمان‌سازی،‌ معادن ‌و صنعت سیمان صورت گیرد. با کسب تجربه بیشتر مهندس مواد می تواند در رده های بالاتر کسب و کار مانند مدیریت پروژه، متخصص گروه خاصی از مواد، کار در حوزه تحقیقات و مشاوره استخدام شود

سوالات استخدامی رشته مهندسی متالوژی

آزمون استخدامی آموزش پرورش و شرکت ملی گاز ایران ، یکی از پر مخاطب ترین آزمونهای استخدامی کشور جهت تصدی شغل در رشته های مختلف است. بسیاری از جوانان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی جهت تصدی یک شغل دولتی و کارمندی با حقوقی ثابت در این اوضاع نابسامان بیکاری بسیار علاقمند به شرکت در این آزمونهای استخدامی می باشند.

یکی از بهترین و معتبرترین منابع آزمون های استخدامی ؛ اصل دفترچه سوالات ادوار گذشته  است. مطمئنان با مطالعه این سوالات علاوه بر درک صحیح از نحوه ی طراحی سوالات ، دید جامعی نسبت به سوالات مطرح شده خواهید داشت و مطمئنا داشتن نمونه سوالات ادوار گذشته کمک شایانی در قبولی شما خواهد کرد. گروه آموزشی نت داکیومنت مفتخر است با آرزوی موفقیت شما ؛ این مجموعه مفید را در اختیار داوطلبان قرار دهد.


گروه آموزشی رزسایت ؛در تلاش است با گردآوری کلیه سوالات استخدامی دستگاه ها و نهادهای دولتی موجود ، گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف والایی مانند کمک به داوطلبان این آزمون های استخدامی بردارد. همه ساله افراد زیادی از طریق شرکت و قبولی در این آزمون ها ، وارد بازار کار می شوند و مطمئنان مطالعه این سوالات استخدامی نقش مهمی در موفقیت آن ها داشته است.


 

محصولی که دریافت خواهید کرد اصل دفترچه سوالات اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش و شرکت ملی گاز ایران است که شامل:


آزمون آموزش و پرورش مهندسی متالوژی    ۵۰سوال


 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *