استخدام مشاغل اداری و مالی

دانلود سوالات استخدامی گرایش های اداری و مالی

اداری و مالی ‏

در این بخش از سایت نت داکیومنت می خواهیم شما داوطلبان عزیز آزمون استخدامی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزارت آموزش و پرورش ، دستگاه های اجرایی و شرکت ملی گاز ایران را با مجموعه ای از سوالات استخدامی حوزه اداری و مالی ‏آشنا سازیم. یکی از روش های آشنایی با آزمون های استخدامی و نحوه طراحی سوالات استخدامی مطالعه سوالات استخدامی سال های گذشته می باشد. به جرات می توان گفت که این مجموعه به هیچ عنوان در سایر سایت های استخدامی یافت نمی شود.

 

استخدام مشاغل اداری و مالی

 

معرفی اجمالی  مشاغل حوزه اداری و مالی

حسابدار

مراحل شغل حسابداری را میتوان به سه مرحله ثبت، تهیه گزارش و ارایه آن خلاصه کرد. یک حسابدار معمولا اطلاعات مالی را تهیه ، ثبت و گزارشات نهایی مالی را تهیه و به مدیریت شرکت یا مراجع قانونی ارائه می کند. حسابدارن اسناد مثبته  را در دفاتر و نرم افزارهای حسابداری ثبت و به آنها نظم می بخشند. محصول نهایی که یک حسابدار ارائه می دهد گزارشات و صورت های مالی است که مبنای تصمیم گیری ذینفعان، مدیران، مجامع عمومی سازمان، سرمایه گذاران، بانکها ،موسسات مای و اعتباری، دولت و… می باشد.

حسابرس

شغل یک حسابرس به بررسی صحت اسناد مالی و حسابداری و انطباق آنها با اصول حسابداری و موارد قانونی خلاصه می گردد. میتوان گفت حسابرسی و حسابداری از جهاتی شباهت های زیادی با هم دارند. در واقع حسابرسان کار حسابداران را بررسی و نتیجه کار خود را به هیأت مدیره ، سهامداران، بانک ها و سایر سازمان های نظارتی و قانونی ، حسب مورد ، گزارش می کنند.

در نهایت اینکه یک حسابرس صحت و کارآیی یک سند یا گزارش مالی را سندرسی میکند. اگر می خواهید شغلی در حوزه اداری و مالی ‏ داشته باشید و از تحلیل و ارزیابی کار حسابداران نیز لذت ببرید، میتوانیم شغل حسابرسی را به عنوان یکی از گرایش های حوزه اداری و مالی به شما معرفی کنیم.

مدیر مالی

مدیریت مالی، مدیریت بر منابع و مصارف شرکت است. مدیران مالی به دنبال افزایش سود شرکت وافزایش ثروت سهامداران می باشند. آنها گزارشات مالی را تهیه، فعالیت های سرمایه گذاری را هدایت، استراتژی ها را توسعه داده و برای رسیدن به اهداف مالی بلند مدت سازمان برنامه ریزی می کنند. مدیر مالی یکی از مشاغل مهم حوزه اداری و مالی محسوب می شود.

مدیر فروش

کار مدیر فروش، هدایت تیم های فروش می باشد. تعیین اهداف فروش، تحلیل داده های بدست آمده از بازار و توسعه برنامه های آموزشی برای نمایندگان فروش سازمان، از وظایف مدیران فروش است. مدیریت فروش کمتر با حوزه اداری و مالی سنخیت دارد اما می توان این شغل را نیز جز این حوزه شغلی محسوب کرد.

ریاست بانک

اگر عاشق کارهای اداری و مالی ‏ بوده و می خواهید نقش مدیریتی داشته باشید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد. رییس بانک – که صحیح تر است با نام رییس شعبه بانک از او یاد کنیم – مدیریت کارکنان شعبه خود و افزایش کمیت و کیفیت خدمات مالی به مشتریان را برعهده دارد.

اموراداری

امور اداری از بخش های مهم در یک سازمان محسوب می شود و مانند یک پل ارتباطی بین تمام واحدهای سازمان می باشد و از فعال ترین بخش ها بشمار می آید و در حقیقت هسته مرکزی سازمان می باشد. 

 امور اداری با کلیه واحد های سازمان در ارتباط است و این ارتباط نیازمند به نیروی انسانی متخصص و با تجربه و کارآمد دارد، هدف رشته امور اداری پرورش نیروی انسانی ماهر می باشد تا با استفاده از نیروی فکر و مهارت های فردی کارکنان هر سازمانی در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و تحقق نظام شایسته سالاری سوق داده شود.

مدیر امور اداری ‏

مدیر امور اداری برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی خدمات اداری و پشتیبانی سازمان را برعهده دارد. در یک سازمان کوچک او ممکن است مسئول همه وظایف بخش امور اداری باشد. ولی در سازمان های بزرگ، مدیر امور اداری مسئول مدیریت و نظارت بر کارکنان بخش امور اداری است.

مدیر امور اداری مجموعه وسیعی از خدمات را برنامه ریزی، هماهنگی و هدایت می کنند تا سازمان بتواند به صورت موثری کارکند. او وظایف گسترده و وسیعی را بر عهده دارد. مدیر امور اداری بر رعایت شدن استانداردها و قوانین در قراردادهای سازمان نظارت دارد.

بازار کار مشاغل حوزه اداری و مالی ‏

در رابطه با بازار کار مشاغل حوزه اداری و مالی ‏لازم است بدانید که در صورتی که فارغ التحصیلان این ‏رشته با تسلط به مباحث تئوری ‏و عملی و کسب تجارب کاری با یک رزومه کاری حرفه ای در این حوزه شغلی می توانند در تصدی پست های امور اداری ، امور مالی یا امور اداری و مالی در کلیه سازمان ها و شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی فعالیت کنند.

کلیه ردیف های شغلی و پست های سازمانی که فارغ التحصیلان حوزه اداری و مالی می توانند در آن فعالیت کنند به طور خلاصه میتوان موارد ذیل را نام برد.

مسئول دفتری، دبیرخانه، بایگانی، رایانه، کارگزینی، رفاه، کارپردازی، آموزش، بازرگانی، امورمالی، تبلیغات، دفترفروش، انبارداری، بازاریابی، اموراداری و همچنین در پست های معاونت مالی ، معاونت سرمایه گذاری و تامین مالی ، تامین اعتبارات مالی در بانکها  ، ارزیابی ‏اقتصادی پروژه ها و شرکتهای سرمایه گذاری ، ارزیابی بورس اوراق بهادار و …

مرجع سوالات استخدامی


مقاله مرتبط :


سوالات استخدامی مشاغل حوزه اداری و مالی ‏

آزمون استخدامی آموزش پرورش و دستگاه های اجرایی کشور یکی از پر مخاطب ترین آزمونهای استخدامی  جهت تصدی شغل در رشته های مختلف است. بسیاری از جوانان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی جهت تصدی یک شغل دولتی و کارمندی با حقوقی ثابت در این اوضاع نابسامان بیکاری بسیار علاقمند به شرکت در این آزمونهای استخدامی می باشند.

یکی از بهترین و معتبرترین منابع آزمون های استخدامی ؛ اصل دفترچه سوالات ادوار گذشته است. مطمئنان با مطالعه این سوالات علاوه بر درک صحیح از نحوه ی طراحی سوالات ، دید جامعی نسبت به سوالات مطرح شده خواهید داشت و مطمئنا داشتن نمونه سوالات ادوار گذشته کمک شایانی در قبولی شما خواهد کرد. گروه آموزشی نت داکیومنت مفتخر است با آرزوی موفقیت شما ؛ این مجموعه مفید را در اختیار داوطلبان قرار دهد.


گروه آموزشی نت داکیومنت ؛ در تلاش است با گردآوری کلیه سوالات استخدامی دستگاه ها و نهادهای دولتی موجود ، گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف والایی مانند کمک به داوطلبان این آزمون های استخدامی بردارد. همه ساله افراد زیادی از طریق شرکت و قبولی در این آزمون ها ، وارد بازار کار می شوند و مطمئنان مطالعه این سوالات استخدامی نقش مهمی در موفقیت آن ها داشته است.


 

محصولی که دریافت خواهید کرد اصل دفترچه سوالات تخصصی مشاغل حوزه اداری و مالی  است که شامل:


آزمون استخدامی کارشناسان مالی واداری (شامل خدمات مالی،برنامه و بودجه،امور اداری،حسابدار،مترجم)   ۳۰سوال

آزمون تخصصی کادانی  (اداری،امور دولتی،مدیریت دولتی)   ۶۰سوال

آزمون استخدامی کارشناسان مالی واداری (زبان تخصصي،تئوريهاي سازمان و مديريت،روش تحقيق،حقوق اداري،تشکيلات و بهبود روشها)   ۱۰۰ سوال

آزمون استخدامی کارشناسان مالی واداری (زبان تخصصي،اقتصادد خرد،اقتصاد کلان ،روش تحقيق،مديريت مالي)    ۱۰۰ سوال


 

گروه آموزشی نت داکیومنت [سامانه ملی تحقیقات و مقالات دانشگاهی] ؛  هرآنچه یک کارجو میخواهد…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *