دانلود سوالات استخدامی رشته ساخت و تولید

ساخت و تولید

این بسته از سری نمونه سوالات استخدامی آموزش و پروش و ردیف شغلی ساخت و تولید می باشد که جهت دانلود مطالعه قرار گرفته است .

همانطور که می دانید آزمون استخدامی آموزش و پرورش با استقبال زیاد داوطلبان همراه است و سابقه برگزاری چندین دوره برای جذب نیروهای متخصص در سطح کشور را دارد. مطالعه سوالات آزمون های سال های گذشته جهت آشنایی با نحوه طراحی و سطح دروس امتحانی می تواند موجب افزایش شانس قبولی داوطلبان شود.  از همین رو گروه آموزشی نت داکیومنت این مجموعه را که شامل سوالات سال های گذشته استخدامی آموزش و پرورش بوده را در قالب ردیف شغلی ساخت و تولید در این مجموعه قرار داده است.

سوالات استخدامی

 

معرفی اجمالی رشته ساخت و تولید

وقتی نام رشته ساخت وتولید را می شنوید می توانید به ساخت هر چیزی که ساختنی است و تولید آنچه امکان تولیدش وجود دارد ‏فکر کنید اما در صنعت و تولیدات صنعتی ساخت و تولید به معنای تبدیل مواد خام محصولات قابل استفاده است.  این عمل مستلزم سازمان دهی طرح محصول، مواد اولیه، ابزار ساخت و کنترل و تجهیزات مورد نیاز، افراد ماهر و گروه ‏مدیریت در هر سیستم مولد است.‏ یک قطعه باید به چه روشی ساخته شود تا دارای تولیدی سریع و ارزان و همچنین کیفیت مناسب و دقت و کارایی مطلوب باشد؟ ‏پاسخ به این سوال مهم بر عهده مهندسان گرایش ساخت و تولید است.‏

طبیعی است که مواد خام برای تبدیل شدن به محصولات راهی طولانی را باید سپری کنند ، برش کاری ، شکل دادن ، مونتاژ ‏کاری و پرداخت کاری مراحل اصلی شکل گیری یک محصول هستند. همین مراحل نیز به ماشین ها و نرم افزارهای پیشرفته نیاز دارند تا بتوانند به قطعات صنعتی تبدیل شوند . ‏

ضرورت و اهمیت گرایش ساخت وتولید از دو نظر قابل توجه است. یکی بلحاظ موقعیت خاص این گرایش در مجموعه علوم ‏تکنولوژی امروز و دیگر بلحاظ خلاء موجود در این رابطه در تولید صنعتی در کشور نیاز ه این گرایش در زمینه ها و سطوح ‏تخصصی مختلف مطرح است و با توجه به اینکه برنامه کارشناسی این گرایشش تمام این نیازها و خصوصاً در سطوح تخصصی ‏را پوشش نمیدهد ضرورت ارائه دوره کارشناسی ارشد این گرایش وجود دارد.‏

از ویژگی های یک فارغ التحصیل رشته ی ساخت و تولید می توان به درک وی نسبت به روند های تولید ، اصول طراحی ‏و ‏تولید، آشنایی با مواد و تحلیل مدل های تولیدی اشاره کرد. برای توضیح بیشتر می توان گفت فارغ التحصیل این رشته تأثیر ‏روند ‏های متفاوت تولید را بر روی ویژگی های ماده درک می کند . قدرت انتخاب و به کار گیری مواد را داراست و در این ‏زمینه ‏خود مبتکر آزمایش ها و پژوهش های گوناگون است . او می تواند با تهیه ی نقشه های دو بعدی و یا مدل های سه بعدی و ‏نیز ‏جداول اطلاعات به دست آمده را منتقل کند . ‏

بازار کار رشته ساخت و تولید ‏

رشته ساخت و تولید در کشورهای در حال توسعه از رشته های فعال محسوب می شود . فارغ التحصیلان این رشته در اکثر کارخانه ها ، صنایع و کارگاههای تولیدی جذب می گردند در کشور ما که از لحاظ معادن بسیار غنی می باشد و معادن فعال بسیار زیادی را در سطح کشور مشاهده می کنیم کارگاهی تحت عنوان کارگاه ساخت در هر معدن وجود دارد که وظیفه پشتیبانی دستگاها و قطعات معدن کاری را برعهده دارد و بطور غیر مستقیم حیات معدن به این کارگاه وابسته است .

علاوه بر کار در کارخانه و صنایع، متخصصین و تحصیل کردگان رشته ساخت و تولید می توانند با پشتیبانی وزارت صنایع و سایر نهادهای ذیربط نظیر تعاون ، اقدام به تاسیس کارگاههای تولیدی نموده تا علاوه بر اشتغال مفید و سازنده بخشی از بار صنعت کشور را بر دوش بگیرند.

همچنین با توجه به تداخل روز افزون نرم افزارهای صنعتی نظیر ، اتوکد ، اینونتور و.. در پیکره صنعت بسیاری از فارغ التحصیلان رشته ساخت و تولید در بخش های طراحی رایانه ای وارد شده و با تسلط بر نرم افزارهای مرتبط کار طراحی صنعتی و انیمیشن فنی را بر عهده گرفته اند که در صنایع ، کاری بسیار ظریف ، لوکس ، قابل اعتنا و مورد نیاز محسوب می گردد.

علاوه بر موارد بالا و در بخش قالب سازی نیز که یکی از مهمترین ارکان تولید می باشد رشته ساخت و تولید حرف اول را زده و فارغ التحصیلان آن از بزرگترین و سنگین ترین تا ظریف ترین و پیچیده ترین قالب ها را طراحی کرده و می سازند.سنسور کیسه هوا ، نوک قلم ، موتور جت و … توسط دانش آموختگان این رشته آماده می شود و به محصول تبدیل می شود به عبارتی دانش آموخته رشته ساخت و تولید می تواند یاد بگیرد که چگونه یک رباط را کنترل کند.تمام محصولات پیرامون ما از هواپیما گرفته تا رایانه واسباب بازی و … همه باید تولید شوند و مهندسی ساخت و تولید دانش و هنر ساختن فرآورده های با کیفیت و هزینه منطقی است.

 

مشاغل دولتی

 


مطالب مرتبط :


سوالات استخدامی رشته ساخت و تولید ‏

آزمون استخدامی آموزش پرورش یکی از پر مخاطب ترین آزمونهای استخدامی کشور جهت تصدی شغل در رشته های مختلف است. بسیاری از فارغ التحصیلان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی جهت تصدی مشاغل دولتی بسیار علاقمند به شرکت در این آزمونهای استخدامی می باشند.

گروه آموزشی نت داکیومنت برای شما داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش مجموعه بی نظیری را تدارک دیده است که در جاهای دیگر کمتر شاهد آن خواهید بود. این بسته سوالات تخصصی ساخت و تولید ‏ ، جهت مطالعه داوطلبین گرامی متقاضی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته ساخت و تولید  می باشد.

همان طور که قبلا نیز اعلام کردیم یکی از بهترین و معتبرترین منابع آزمون های استخدامی ؛ اصل دفترچه سوالات ادوار گذشته  است. مطمئنان با مطالعه این سوالات علاوه بر درک صحیح از نحوه ی طراحی سوالات ، نگرش جامعی نسبت به سوالات مطرح شده خواهید داشت و مطمئنا داشتن نمونه سوالات ادوار گذشته کمک شایانی در قبولی شما خواهد کرد. گروه آموزشی نت داکیومنت مفتخر است با آرزوی موفقیت شما ؛ این مجموعه مفید را در اختیار داوطلبان قرار دهد.


گروه آموزشی نت داکیومنت ؛ در تلاش است با گردآوری کلیه سوالات استخدامی دستگاه ها و نهادهای دولتی موجود ، گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف والایی مانند کمک به داوطلبان این آزمون های استخدامی بردارد. همه ساله افراد زیادی از طریق شرکت و قبولی در این آزمون ها ، وارد بازار کار می شوند و مطمئنان مطالعه این سوالات استخدامی نقش مهمی در موفقیت آن ها داشته است.


این سوالات  توسط سایت های مختلف با قیمت هایی  گزاف  به فروش می رسند ولی گروه آموزشی نت داکیومنت با گردآوری آنها هزینه های بسیار بالایی را متحمل شده است ولی آنها را به صورت رایگان  در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده است.

 

محصولی که دریافت خواهید کرد اصل دفترچه سوالات اختصاصی آزمون استخدامی  آموزش و پرورش است که شامل:


آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش      ساخت و تولید     ۵۰ سوال


نت داکیومنت [سامانه ملی تحقیقات و مقالات دانشگاهی] ؛  هرآنچه یک کارجو میخواهد…

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *