آمار

دانلود سوالات استخدامی رشته آمار

رشته آمار

این مجموعه كامل برای آمادگی هر چه بیشتر داوطلبان آزمونهای استخدامی رشته آمار می باشد. ما با استفاده از چندین منبع مختلف و ‏گردآوری آنها در یك بسته واحد سعی كرده ایم كاملترین مجموعه سوالات استخدامی آمار را به عنوان یک منبع جامع و کامل برای آزمون های استخدامی رشته آمار گردآوری کنیم تا به کاربران عزیز نت داکیومنت جهت دانلود و مطالعه به صورت کاملا رایگان ارائه نماییم.

همانطور که می دانید این روزها خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقمند به استخدام در نهاد ها و ادارات دولتی  می باشند. آزمون استخدامی دولت با استقبال زیاد داوطلبان همراه است و دستگاه ها ، نهاد های دولتی کشور سالانه با برگزاری آزمون های استخدامی جهت جذب نیروهای متخصص در سطح کشور اقدام می نمایند.

مطالعه سوالات آزمون های سال های گذشته رشته آمار جهت آشنایی با نحوه طراحی سوالات می تواند موجب افزایش شانس قبولی داوطلبان شود. از همین رو گروه آموزشی نت داکیومنت این مجموعه را که شامل سوالات و جزوات آموزشی سال های گذشته ردیف شغلی آمار بوده را در یک بسته جامع آموزشی گردآوری کرده است.

 

آمار

 

معرفی اجمالی رشته آمار

جهان امروز، جهان مديريت اطلاعات است و بخش عظيم اطلاعات نيز در هر علم، رشته، سازمان يا مرکز شامل اعداد و ارقام مي‌شود که در مرحله جمع‌آوري و تجزيه و تحليل اين اعداد و ارقام علم آمار مورد نياز است. علم آمار کاربرد علمي مباني رياضي براي جمع آوري، تجزيه وتحليل و ارائه اطلاعات ارقامي مي باشد و به زبان ساده، ‏پیشگویی بر اساس اعداد و ارقام است. یعنی به یاری اطلاعات گذشته، نحوه رفتار یک فرآیند را پیش‌بینی نماید. از همین رو می‌توان گفت که علم ‏آمار نتیجه‌گیری از جزئیات و یا رسیدن از جزء به کل است.‏

آمار گران با بکار بردن دانش رياضيشان در طراحي مطالعات وتحقيقات ؛ جمع آوري، پردازش و تجزيه و تحليل اطلاعات ؛ و ‏تفسير نتايج ؛ در پژوهشهاي علمي شرکت ميکنند. متخصصين آمار اغلب دانششان در روشهاي آماري را در علوم گوناگوني مانند ‏زيست شناسي، اقتصاد، مهندسي، پزشکي، بهداشت عمومي، روانشناسي، بازار يابي، آموزش و ورزش بکار ميگيرند.‏

 براي مثال هنگام آزمايش تأثير يک داروي جديد،‌ انتخاب يک نوع بذر در بين بذرهاي مختلف، مقايسه کيفيت دو روش تدريس در آموزش زبان، کنترل کيفيت محصولات، تعيين حق بيمه، پيش‌بيني نرخ ارز، نظرسنجي و پيش‌بيني انتخابات،‌تعيين نرخ بيکاري، تعيين شاخص هزينه خانوار، تأثير و رابطه افسردگي بر تحصيل، نياز به تحقيقات آماري داريم.

بازارکار رشته آمار

در ادارات و دستگاه های دولتی آمار استخدام ها بسیار ‏کاهش یافته است زیرا دولت  سیاست خصوصی سازی را در پیش گرفته است تا با این امر هزینه های خود را کاهش دهد.  

فرصتهای شغلی برای دارندگان مدرک آمار مساعد می باشد هر چند بسیاری از این مشاغل با عنوان ” آمار گر ” شناخته ‏نمی ‏شوند. این مسئله بخصوص درمورد مشاغلی است که با تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها ی به دست آمده از علوم دیگر ‏مانند ‏اقتصاد , زیست شناسی , روانشناسی یا مهندسی سروکار دارند ، صدق میکند.

 در میان فارغ التحصیلان لیسانس یا فوق ‏لیسانس ‏رشته آمار , افرادی که در رشته های مربوطه مانند امور مالی , مهندسی یا رایانه ای از آشنایی کاملی بر خوردار باشند ‏،در یافتن ‏مشاغل مربوط به رشته ی تحصیلی شان از شانس بالاتری برخوردار هستند.شرکت های دولتی آمارگران را در رشته ‏های جمعیت ‏شناسی  و سرشماری نفوس، کشاورزی، بررسی های مربوط به مصرف کننده و تولید کننده، تامین اجتماعی، مراقبت ‏های بهداشتی و ‏کیفیت محیط زیست استخدام می کنند.‏

بيشتر سازمان‌هاي‌ دولتي‌ از آمار براي‌ ارائه‌ ارقام‌ و اعدادي‌ که‌ مربوط‌ به‌ فعاليت‌هاي‌ واحدهايشان‌ مي‌شود، استفاده‌ مي‌کنند و چون‌ ‏اين‌ کار را چندان‌ تخصصي‌ نمي‌دانند به‌ جاي‌ به‌ کارگيري‌ کارشناسان‌ آمار از افرادي‌ بهره‌ مي‌برند که‌ آشنايي‌ مختصري‌ با اين‌ علم‌ ‏دارند.

 در حالي‌ که‌ اکثر برنامه‌ريزي‌هاي‌ زيربنايي‌ کشور را مي‌توان‌ با استفاده‌ از روش‌هاي‌ پيشرفته‌ آمار انجام‌ داد. البته‌ گمنام‌ ‏بودن‌ علم‌ آمار و کاربردهاي‌ آن‌ در جامعه‌، مانع‌ از جذب‌ فارغ‌التحصيلان‌ رشته‌ آمار نشده‌ است‌ بلکه‌ بسياري‌ از استادان و ‏دانشجويان‌ اين‌ رشته‌ معتقد هستند که‌ فارغ‌التحصيلان‌ آمار کمتر با مشکل‌ بيکاري‌ روبرو مي‌شوند.

فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ ‏مي‌توانند در سازمان‌ برنامه‌ و بودجه‌، مرکز آمار ايران‌، بانک‌ها، ادارات‌ بيمه‌، مراکز صنعتي‌ و کارخانجات‌ ، واحدهاي‌ آماري‌ ‏وزارتخانه‌هاي‌ مختلف‌ همچون‌ جهاد کشاورزي‌، کار، بهداشت‌، اقتصاد و امور دارايي‌، فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي و به‌ طور کلي‌ در ‏هر مرکزي‌ که‌ نياز به‌ جمع‌آوري‌ و تجزيه‌ و تحليل‌ آمار و اطلاعات‌ دارد، مشغول‌ به‌ کار شوند.‏

 

رشته آمار

 

سوالات استخدامی رشته آمار

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش یکی از پر مخاطب ترین آزمونهای استخدامی کشور جهت تصدی شغل در رشته های مختلف است. بسیاری از فارغ التحصیلان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی جهت تصدی مشاغل دولتی بسیار علاقمند به شرکت در این آزمونهای استخدامی می باشند.

همان طور که قبلا نیز اعلام کردیم یکی از بهترین و معتبرترین منابع آزمون های استخدامی ؛ اصل دفترچه سوالات ادوار گذشته  است. مطمئنان با مطالعه این سوالات علاوه بر درک صحیح از نحوه ی طراحی سوالات ، نگرش جامعی نسبت به سوالات مطرح شده خواهید داشت و مطمئنا داشتن نمونه سوالات ادوار گذشته کمک شایانی در قبولی شما خواهد کرد. گروه آموزشی نت داکیومنت مفتخر است با آرزوی موفقیت شما ؛ این مجموعه مفید را در اختیار داوطلبان قرار دهد.


گروه آموزشی نت داکیومنت ؛ برای شما داوطلبان آزمون استخدامی امور بانکی مجموعه بی نظیری از منابع مختلف جزوات و آزمونهای سال های گذشته علوم بانكی را تدارک دیده است که در جاهای دیگر کمتر شاهد آن خواهید بود. این بسته سوالات تخصصی علوم بانکی ، جهت مطالعه داوطلبین گرامی متقاضی شرکت در آزمون استخدامی امور بانکی می باشد.


 

محصولی که دریافت خواهید کرد اصل دفترچه سوالات اختصاصی آزمون استخدامی  آموزش و پرورش است که شامل:


 

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش      کارشناس آمار     ۵۰ سوال

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش     کارشناس آمار     ۱۰۰ سوال

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *